lunes, 22 de octubre de 2007

Tecnitoys al Perodico

Fórmula Scalextric

Sergi Pastor (esquerra) i Tomás Fornesa. Foto:  JULIO CARBÓ
Sergi Pastor (esquerra) i Tomás Fornesa. Foto: JULIO CARBÓ
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA
OCI
L'empresa va comprar la llicència de la històrica marca de circuits el 1998, va decidir canviar l'estratègia de Tyco i va prioritzar qualitat per sobre de quantitat.

La companyia aposta per potenciar el canal institucional, el màrqueting i els videojocs i per llançar nous productes per a totes les edats.


Una de les joguines més demanades a les cartes als Reis des dels anys 60 fins avui dia és l'escalèxtric: un joc de carreres de cotxes elèctrics, dirigits per l'usuari amb un control remot, que reprodueixen a escala 1:32 vehicles reals de ral.lis, fórmula 1 i grans clàssics.
"La marca Scalextric té el mateix reconeixement a Espanya que productes com la Coca-Cola", explica el director general de Tecnitoys, Sergi Pastor. El producte es va introduir a Espanya el 1962 de la mà d'Exin. Anys de glòria van convertir aquesta joguina en tot un clàssic, fins que el 1992 l'empresa va fer fallida.
Tyco en va comprar la llicència i va prioritzar la producció per sobre de la qualitat, amb les consegüents queixes d'aficionats i la pèrdua de vendes. Finalment, el 1998 la companyia dels Estats Units va decidir vendre la llicència del producte a Tecnitoys, empresa de nova creació molt lligada a la desapareguda Exin. I aquesta, amb la qualitat com a bandera, ha reflotat la marca Scalextric.
"Havíem de revitalitzar el producte des de tres pilars: basar la nostra estratègia en la gran marca, reviure el producte històric amb innovació i buscar l'eficiència econòmica del projecte", assenyala el conseller delegat de la companyia, Tomás Fornesa. L'estratègia va ser continuar fabricant a la Xina, dissenyar a Barcelona i augmentar la qualitat del producte de manera notòria. Els resultats no es van fer esperar i l'aficionat "va recuperar la confiança", explica Pastor.
Avui, el futur de Scalextric està assegurat. Tecnitoys preveu facturar 31,9 milions d'euros aquest any, un 17% més que el 2006, i arribar als 45 milions el 2009. La marca lidera el mercat del circuit (slot) a Espanya i està present en països com el Regne Unit, Alemanya i els Estats Units. Les exportacions representen el 25% del negoci de la companyia, i el futur passa per potenciar-les, sobretot als Estats Units. L'any 2009, esperen que el comerç exterior aporti el 37% del negoci.
A Espanya, Tecnitoys estudia aprofitar el reconeixement de la marca i èxits com el de la F-1 per diversificar la gamma de productes i els canals de distribució. "La innovació és la clau, i cada any traurem al mercat novetats importants", explica Pastor. El 2002, Scalextric va ser la primera a posar a la venda l'slot digital, que permet canviar de carril i jugar fins a sis cotxes a la mateixa pista. A més, introdueix elements com el consum de gasolina, que ajuden a "emular la realitat", segons Pastor.
El Nadal de l'any passat van presentar My First Scalextric (el meu primer Scalextric), destinat als més petits (de 2 a 4 anys), que es va convertir en tot un èxit de vendes. Aquesta temporada, el més nou és Scalextric Compact ("més petit, per al nou concepte d'espai"), del qual preveuen vendre 120.000 circuits. A més, han llançat a la venda cascos de moto amb la imatge de la marca i un videojoc per a telèfons mòbils (del qual s'han comptabilitzat 50.000 descàrregues en quatre mesos). El futur es basa a potenciar el canal institucional (les empreses personalitzen productes per als seus clients i treballadors), els productes tecnològics i les vendes per internet. "Volem créixer per totes les vies possibles", afirma Fornesa, que no descarta comprar alguna empresa per progressar.
De moment, es concentren en la campanya de Nadal, amb la qual pretenen certificar les vendes previstes per a aquest any: 250.000 circuits a tot el món, 180.000 d'aquests a Espanya. La gran novetat de la temporada serà la comercialització d'Ibertren Start, un circuit digital de trens dirigit a nens de 8 anys.

No hay comentarios: