L'exhibició de cotxes de F-1 antics aspira a tornar l'any que ve
1. • El patrocinador de la celebració a Montjuïc negociarà amb l'ajuntament una edició anual
2. • Al voltant de 200.000 espectadors van anar a presenciar les carreres a l'antic traçat
Exhibició de F-1 a Montjuïc. MIGUEL FERNÁNDEZ
MÉS INFORMACIÓ
* El públic demana més activitats de motor en el traçat urbà
* FOTOGALERIA: Les imatges dels lectors
* FOTOGALERIA: L'edat d'or del circuit de Montjuïc
* MOTOS AL LLOC DEL BICING
* El morrut
DAVID PLACER
BARCELONA
La mostra de cotxes antics de la F-1, que va commemorar aquest cap de setmana el 75è aniversari del circuit de Montjuïc, es podria convertir en una edició anual si l'Ajuntament de Barcelona ofereix suport logístic als organitzadors. Bacardí, l'empresa patrocinadora de l'esdeveniment, vol negociar una extensió de la cita per repetir el que ells consideren un èxit absolut d'organització i assistència de públic. Els responsables municipals es van comprometre a estudiar la proposta.
Ahir, milers de barcelonins es van arribar a la muntanya de Montjuïc per reviure els anys daurats d'un dels primers circuits urbans de la fórmula 1. La Guàrdia Urbana va calcular que unes 200.000 persones van presenciar ahir entre les deu del matí i les tres de la tarda les carreres simulades.
El suport econòmic d'aquest esdeveniment, que va comptar amb un immens desplegament tècnic, publicitari, lúdic i de seguretat, va ser assumit en la seva totalitat per l'empresa de licors, que també havia patrocinat les primeres carreres de Montjuïc i que ara intenta treure profit publicitari del rendible negoci del motor. Però Bacardí ha dit que si l'ajuntament no ofereix el suport logístic i de seguretat necessari per a aquesta trobada massiva, la pretensió de repetir l'espectacle no es podrà materialitzar.
La massiva afluència de visitants no va causar aglomeracions als principals accessos al recinte, que va ser desallotjat en pocs minuts i sense incidents. La majoria dels assistents s'hi van traslladar en transport públic i motocicleta, davant del temor que es produïssin col.lapses de trànsit a la plaça d'Espanya, on hi havia un ampli dispositiu vial dirigit per la Guàrdia Urbana.
La seguretat durant l'esdeveniment, que va ser la gran preocupació dels organitzadors i els responsables municipals, va ser complerta sense cap contratemps. Els llocs amb més risc d'accidents van ser envoltats per tanques i no es va permetre l'accés al públic als revolts més tancats i inclinats.
10 LIPOTÍMIES
La llarga durada de l'exposició va evitar grans aglomeracions, ja que molts visitants no es van voler quedar durant tot l'espectacle. Els organitzadors calculen que el pont festiu del 12 d'octubre podria haver atenuat l'afluència de públic.
El dispositiu de l'organització va incloure la vigilància de 140 guàrdies urbans, diverses furgonetes dels Mossos d'Esquadra i un helicòpter del RACC. Els serveis d'emergències de la Creu Roja, que es van desplegar en quatre unitats, van haver d'atendre 10 casos de lipotímies produïdes per la calor estiuenca que es va mantenir durant el dia.
El públic demana més activitats de motor en el traçat urbà
1. • Els aficionats elogien la celebració i enyoren les antigues carreres de Montjuïc
2. • L'ajuntament recorda que el retorn de la F-1 és inviable a la muntanya
El públic ovaciona els pilots a la recta de l'estadi, ahir. Foto: JORDI COTRINA
El públic ovaciona els pilots a la recta de l'estadi, ahir. Foto: JORDI COTRINA
MÉS INFORMACIÓ
* L'exhibició de cotxes de F-1 antics aspira a tornar l'any que ve
* MOTOS AL LLOC DEL BICING
* El morrut
DAVID PLACER / RAQUEL DEL RÍO
BARCELONA
Un decorat d'època va servir ahir perquè els assistents a les carreres simulades de cotxes antics ressaltessin les bondats dels circuits urbans, més pròxims a l'espectador que els actuals. Els amants dels motors van tenir un doble motiu d'alegria: van recordar els anys de la F-1 a Montjuïc i van veure córrer a ben pocs metres el Ferrari conduït per Michael Schumacher l'any passat, cosa impensable als circuits actuals de fórmula 1.
L'ampli espai del traçat va fer que el públic es repartís i disfrutés de prop del pas dels cotxes, entre els quals va destacar el Lotus 72 amb què el brasiler Emerson Fittipaldi va conquistar a Montjuïc el gran premi d'Espanya del 1973. Marc Gené, el pilot de proves català de Ferrari, també va fer una carrera fictícia amb Fittipaldi.
L'ambient no era gaire diferent del d'una carrera de fórmula 1. Els fanàtics hi van assistir amb les seves samarretes de McLaren, les seves banderes de Ferrari i els uniformes de Fernando Alonso (els blaus que va vestir amb Renault). Molts anaven equipats amb potents càmeres i grans objectius, tota una indumentària digna d'immortalitzar aquelles màquines tan imponents com ensordidores.
L'AUTOBÚS CUBÀ L'única activitat que va tenir un èxit més que modest va ser la festa d'època. Gairebé tots els disfressats tenien relació amb l'organització. Al costat d'una terrassa de luxe, els patrocinadors hi van col.locar un cotxe de bombers i uns autobusos de mitjans del segle passat com a peça de museu. Els mateixos busos que transporten diàriament passatgers i no generen cap admiració a Cuba i molts altres països llatinoamericans.
Per donar més glamur a la cita, les fonts de Montjuïc van estar engegades. Com que tot va funcionar a la perfecció, més d'un assistent es va atrevir a proposar el retorn de la F-1 a la muntanya. Pere Alcober, conseller delegat d'esports de l'ajuntament, es va veure obligat a recordar que la zona ja no compleix amb els requisits per a aquesta mena de competicions. A la recta final, un cartell confirma Alcober: anuncia un radar que sancionarà els que corrin a més de 40 km/h.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario