Ducati contra l'imperi
1. • L'empresa italiana, de només 1.043 empleats, desborda amb el seu enginy les poderoses factories japoneses
2. • Casey Stoner, símbol de la passió vermella, lluirà liderat a Mugello
Si desitja veure el gràfic en PDF faci un clic a la imatge.
Si desitja veure el gràfic en PDF faci un clic a la imatge.
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / ENVIAT ESPECIAL
MUGELLO
Mugello sempre és vermell. No en va és propietat de Ferrari. Però des d'avui serà mig vermell, mig groc. El traçat italià serà l'escenari de la sisena prova del Mundial de motociclisme, que domina, sense cap mena de problema, la poderosíssima Ducati Desmosedici de l'australià Casey Stoner, company de generació de Dani Pedrosa i l'home que aspira a destronar, diumenge que ve, Valentino Rossi, heptacampió del món, davant els ulls dels milers de seguidors que hi assistiran. Mig circuit, el vermell, anirà a favor de Ducati; l'altre mig, el groc, animarà Valentinik.
La capacitat que té Rossi de conquistar els cors només està a l'abast d'una fàbrica amb la histò- ria i la passió que Ducati imprimeix a tot el que dissenya. Per això els elogis que ha rebut aquest any la bala vermella italiana han sortit de dues persones amb una opinió que és magnificada pels seus èxits. "Mai he corregut contra una moto tan veloç com aquesta Ducati", va afirmar Rossi, després de ser derrotat a Xanghai per Stoner. "Ducati ha fet una feina magnífica. La seva moto és extraordinària", va comentar aquell mateix dia Satoru Horiike, responsable de HRC, el departament de competició d'Honda. Millor, impossible.
La victòria dels savis
L'esperit Ducati ha inundat el Mundial de MotoGP fins a l'extrem de creure que fa trampes. "No penso entrar en aquest tema", afirma Filippo Preziosi, director tècnic de Ducati Corse, el departament on 15 projectistes i un petit grup de savis motoristes han sabut crear una moto que derrota la ideada per desenes d'enginyers japonesos a Honda, Yamaha, Suzuki i Kawasaki, la més petita de totes. "Vull recordar que vam acabar el 2006 copant el primer i el segon lloc a València amb la poderosa 990cc, així que no sé per què es dubta que hem sigut capaços de fer una vuit-cents igual de guanyadora".
Preziosi, que es mou amb desimboltura pel pàdoc amb la seva cadira de rodes, assegura que el secret de la seva moto està en la feina portada a terme per tot l'equip i la fàbrica. "Tenim un gran motor, en controlem el consum, l'electrònica és important i hi ha algun truquet mecànic, simples detalls". Hi ha qui diu que molts dels secrets de Ducati Corse han estat creats pel departament d'Enginyeria Mecànica de la Universitat de Bolonya.
Tot i així, el mèrit d'aquesta fàbrica de 1.043 treballadors seria immens. Lil.liput contra els gegants japonesos. El país descobert per Gulliver es troba a Borgo Panigale, poblet pertanyent a la terra del motor on hi ha Ferrari, Lamborghini, Maserati i Bugatti. Ducati va ser creada, el 1926, pels germans Adriano, Bruno i Marcello, que van començar fent ràdios i, a partir de l'atractiu Cucciolo, una bici amb un motor de quatre temps, van construir el seu petit imperi.
Ducati és passió. La tribu ducatista, que té entre els seus seguidors Michael Schumacher, Tom Cruise i Halle Berry, la Catwoman que munta la seva Ducati Monster, es distingeix perquè mimen molt el mite de la fàbrica vermella, que ven les seves motos a un total de 65 països. Això sí, per cada Ducati es venen 300 Honda. Stoner minimitza fins al ridícul aquest desavantatge en qualsevol recta. Ho va fer a Qatar, a Istanbul i a Xangai. I promet repetir a Mugello, no en va Stoner supera Rossi en 21 punts, i en 40 Pedrosa.
Ducati és, per a molts motards, una manera diferent d'assaborir el plaer de les dues rodes. "Per batre dos enemics tan forts com Rossi i el Japó s'han de fer les coses amb passió i coratge", manifesta Livio Suppo, responsable de l'equip al circuit. Suppo assegura que Ducati es prepara per quan l'imperi contraataqui. I contraatacarà.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario